Thursday 15 September 2011

Cinta ? ada banya jenis cinta ..

1. Cinta monyet…

Cinta monyet biasa kita dengar kan…jan pura2 tak tau ar.. sy tau kamu pun tau..hihi..ya la ba sy gurau ja..ok cinta monyet ni selalu nya di kalangan remaja banyak bercinta monyet ni…ala… budak tadika pun ada jg yg pandai bercinta da.. cinta ngan ibubapa…hihi…(gurau)ok2..tak men men…kadang2 cinta monyet pun boleh kita skit hati ,sbb da nama nya cinta.. cinta monyet hanya sekadar mengisi keboringan kita dan pengaruh kwn yg ada bf/gf…cinta M datang dr perasaan minat ..cara pengaulan,cara berpakaian,cara perwatakan n mcm2 la.. sehingga mengajak couple.. tp cinta tu tak da dalam hati… cinta yg sy maksud kan itu adalah CINTA. klau nak tahu apa cinta itu..trus kan menbaca cinta seterus nya…baca tu tlg la ya jangan gerak kan mulut tu..baca dalam hati baru ada feel tu…

2. Cinta FB … Aha… ni la FB ni ..mcm2 la…,ok2 la tak nak banyak coleteh..Cinta FB.. cinta fb ,FB nie tgok pic cute ,cantik,dan mcm2 la yg blh menarik hati kita.., ni dr mula dari chat cment..mula lah dr 1 pekenalan.. than ajak la couple,,,than couple ada yg tak tahan samai setahu dan ada jg tahan … yg tahan tu kerna dorg da berjumpa dan kenal hati budi masing ..tp ada yg jumpa tgok org dia ..than tak sampai sebulan couple .. ni la sebb cinta memilih rupa yg cantik bukan hati.

3. Cinta SMS…. SMS… dulu pakai surat skrg guna sms ja… pekenalan dr mula sms pun blh cinta.. lo ..pa kes ni …,dr sms blh2 katakan dia setia, baik hati dn yang plg slalu, memahami .. padahal x penah pun jumpa org 2, x prnah mgenali hati dan sifat dea .. ini jg sama kes dgn mghantar mms cumil than jth cinta.ada yg sampai dia tu seorg memahami..adei..memahami apa,kita tak tau aa yg dia buat d luar sn..,dia memahami mungkin dia tak kesah ngan kau pun sbb dia ada pasang skandal atau pa2 ja la yg kita tak tau..jan nilai org begitu cepat skali.. itu akan menyakit kan hati kita sj klau kita betepuk sebelah tangan ..dan 1 lagi jd lah diri sebenar,nnt lama2 tau jg perangai buruk mnusia yg ingin bercinta.

4. Cinta Sejati – Cinta sejati ..pengorbanan mendapat cinta nya pada org yg dicintai,dia sangup wat apa2 sj untuk membuktikan cintanya .. termasuk kesetian dan sifat berani walaupun mungkin cinta itu terlarang, tidak direstui dan mungkin juga tidak disenangi oleh orang lain . Cinta itu buta; kadang2 kita merasakn yang kita x sepatutnya mencintai seseorang itu kerana c dia kerap kali melukakan perasaan kita,, namun kerna cinta yang terlalu sejati dan tulus, kita tetap bertahan sehingga berjaya mengajar dan merubah seseorang itu sehingga ia mengenal dan menghargai erti cinta yang telah kita berikan . . Pendek kata; cinta sejati adalah bila kita lebih mementingkan perasaan orang yang dicintai melebihi kepentingan sendiri malahan kita sanggup mengubah sifat-sifat buruk seperti ego untuk menjaga hati dan perasaan c dia .. Ini barulah cinta sejati yang dating dari hati. Susah? Kalau x susah, bukan cinta sejati namanya.. Semua manusia di dalam dunia ni x sempurna. Hanya org yg betul2 menerima kekurangan dan kelebihan diri kita adalah org yg layak kita cintai, seperti keluarga kita yang sentiasa di sisi.

5. Cinta Pertama

Tanya lah diri sendiri.. sepa cinta anda sebenar… tak perlu nak diterang kan..kerna cinta pertama itu adalah cinta sejati seperti mana sy katakana No 4 itu..

No comments:

Post a Comment